Digitaalinen säätöteoria (DST)
Kooste palautteesta (10.12.2008)
Ohessa yhteenvetoa palautteesta (n=5) [palautekaavake]:
Kurssimateriaalin ja luennoitavan materiaalin
erilaisuus hankaloitti opetuksen seuraamista, myös tulostamisessa oli
ongelmia (2).
MATLAB harjoitukset hyödyllisiä (4),
esimerkit auttoivat oppimista (3)
Luentojen ja laskuharjoituksien sekoittaminen oli
ok, kun harjoitukset selvensivät heti teoriaa (3)
Opetuksen taso oli osaston opetuksen keskivertoa tai parempaa (4)
Kahden opettajan systeemi toimi kohtuullisen hyvin,
ja lisäsi opetuksen (ki)innostavuutta (3)
Opetuksen tahti oli paikoitellen liian nopea (2)
Kurssin kokonaisarvosanojen keskiarvoksi tuli 3.2.
Kiitos,
palautteesta. Oli harmi, että vain puolet tavallisesti paikalla olleista oli paikalla palautetta antamassa.
Tämän vuoden kurssi oli monella tapaa aiempia vuosia rosoisempi; luennoimme sen ensimmäistä kertaa, materiaali oli kuitenkin aiemmilta vuosilta. Tämä näkyi kirjallisen materiaalin ja luentomateriaalin poikkeamina toisistaan, joka häiritsi osaa opiskelijoita. Myönnämme että emme laiskuuttamme viitsineet kirjoittaa kirjallista materiaalia uusiksi vaikka kalvoja uudistimmekin, koska on oletettavaa että ensi vuonna kurssin pitäjä taas muuttuu. Meistä luentomateriaali on hyvää, vaikkei ehkä aina meidän näköistämme olekaan.
Kokeilimme nyt "kahden opettajan mallia", joka kaksinkertaisti lähiopetuksen tuntimäärän, mutta vähensi valmistelutyötä. Meidän mielestämme homma toimi hyvin, ja kurssin pitäminen oli mielekästä meillekin. Joissain palautteissa tämä oli huomattukin. Pyrimme aktiivisesti sekoittamaan luentoja ja harjoituksia, sekä tuomaan tietokonesimuloinnit MATLABilla tiiviisti mukaan kurssin opetukseen. Palaute tästä oli yksinomaan positiivista. Toivottavasti saamme tätä feedbäkkiä siirrettyä kevään kehittyneiden menetelmien kurssille.
Kurssin kokonaisarvosanaksi tuli 3, toivottavasti tentinkin keskarvo yltää samaan.
-Enso ja Manne-
Oulussa 10.12.2008