YHTEENVETO PALAUTTEESTA (FEEDBACK)

Opiskelijapalautetta (Feedback from students) (2003-2013)
PORTFOLIO (PORTFOLIO)
HENKILÖTIEDOT (PERSONAL DATA)
SISÄLLÖLLINEN ASIANTUNTIJUUS (CONTENT EXPERTISE)
Tutkinnot (Qualifications)
Muu koulutus (Other education)
Opetuskokemus (Educational expertise)
PEDAGOGINEN ASIANTUNTIJUUS (PEDAGOGICAL EXPERTISE)
Pedagoginen koulutus (Pedagogical education)
Opetuksen kehittämiseen liittyvät julkaisut (Educational publications)
Muut julkaisut (Other publications)
OPETUSFILOSOFIA (TEACHING PHILOSOPHY)
Opiskelun ja oppimisen tukeminen (Supporting studying and learning) 
Opetusmenetelmät ja työtavat (Teaching methods)
Arviointi ja kehittäminen (Evaluation and development)
KANSALLINEN JA KANSAINVÄLINEN TOIMINTA (NATIONAL AND INTERNATIONAL ACTION) 
Kotimaiset ja EU-projektit (National and EU projects)
 Intensiivikurssit (Intensive courses) 
Opettajanvaihto (Teacher exchange)
YHTEENVETO  PALAUTTEESTA (FEEDBACK) 
Opiskelijapalaute (From students)
Kolleegapalaute (From colleagues)
KEHITTYMISTAVOITTEET (DEVELOPMENTAL GOALS)
LUOTTAMUSTEHTÄVÄT (CONFIDENTIAL POSTS)
Kotimaiset (National)
Ulkomaiset (International)

Luokanopettajakoulutus: Maantiede (2004-2007)

 Myönteistä:

- monipuolinen, hyödyllinen ja mielenkiintoinen kurssi  

-  toiminnallisuus, monipuolisuus, käytännöllisyys 

- opetuksen taso

- tentin kattavuus

 Korjattavaa:

-   liian vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi 

Luokanopettajakoulutus: Biologia (2004-2006)

Myönteistä :

toiminnallinen, monipuolinen, hyödyllinen ja mielenkiintoinen kurssi 


- opetuksen taso

- opiskelijan oma aktiivisuus

- tentin kattavuus

 Korjattavaa:

-    liian vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi 

- opetusmonisteiden laatu


Master of Education, International program (Biology course) (2004-2006):  

Positive:

            - interesting course

            - quality of teaching and learning processes

-   many-sided methods, the practical and useful activities (visits, trips, laboratory work etc.) 

-   teaching the subject very thoroughly

 Negative: 

- clearer instructions for tasks 

Biologian ja maantieteen aineenopettajakoulutus, Ainedidaktiikka (2003-2006):

Myönteistä:

-   ainedidaktiikan osuus kattava, monipuolisesti käyty läpi eri aihealueita 

-       uusia näkökulmia oppimisesta ja opettajan tehtävästä 

-        toiminnallisuus, monipuoliset työtavat, käytännön esimerkit hyviä 

Korjattavaa:

       - opetus  liian teoreettista

-     työmäärään nähden liian vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi 

-     ohjeistus töihin 

 
Evaluaatiokurssi, luennot, Terveyshallinnon ja hoitotieteen opiskelijat (2005-2006):

Myönteistä:

-         kurssin mielenkiintoisuus 

-         opetustaso 

-         motivointi 

-         opetusmuodot ja työtavat 

-         oma aktiivisuus ja oppimisen taso 

Kommentteja:

Muistiinpanot: ”Paljon hyvää ja käyttökelpoista asiaa.” ”Kokonaisuus hyvä, niitä voi käyttää myöhemminkin.” ”Muistiinpanot selkeitä, kattavia ja loogisia.” 

Opetusmuodot ja työtavat: ”Opetat työtapoja, joita itse käytät. Olet niissä sisällä ja innostunut niistä. Tämä kaikki auttoi minua saamaan asioista kiinni.” ”Opetusmenetelmät ja työtavat sopivat… mielenkiinto säilyi alusta loppuun. Vedit teoriaa käytäntöön.” ”Opetusmenetelmät ja työtavat hyviä…keskustelua syntyi spontaanisti.” 

Kokonaisuus:  ”Hyvä ja inhimillinen ote ja kokonaisuus.” ”Opetus on korkeatasoista ja mielenkiintoista…. Sain vastauksia niihin kysymyksiin, joissa oli ollut hole.”  ”Se, miten otit asiat esille oli luontevaa ja mukaansa tempaavaa. Tunneillasi oli ilo olla.”

Kehitettävää: ”Enemmän lähdekirjallisuutta.”

Geography of the Nordic Countries, Content and Education, (Die Pädagogische Hochschule in OÖ, Linz, Österreich, 2007)

Comments:

Positive:

“Fantastic integration between subject knowledge and teaching advice.” “course was very interesting and good organised”.

“Interesting theme and topics”, “A lot of information”, “Appreciation and understanding the Nordic countries has developed greatly”.

“Good activities”, “Different activities (group work, discussions, pictures, music, games)”, “the Power Point presentation was very nice”

“lot of interesting handouts”, “good overhead transparencies”.

“very nice interaction”,  “friendliness of the teacher”, “enthusiasm of the teacher”

Negative:

“more breaks”

“more pictures (e.g. video films)”.

Monialaiset oppiaineet pätevöittämiskoulutus MONENA, kesäkuu  -08, Terveystieto (15 / 17, kontaktiopetusta 9 h, 1 op, 1 ov) (arviointiasteikko 1-5, 1=välttävä, 5=erinomainen):

  • Tavoitteet 4
  • Sisältö 4
  • Opetusmuodot ja työtavat 4
  • Oppimisilmasto 4

 Kommentteja:

-          lisää oppiainesisältöjä

-          lisää aikaa

Terveystiedon didaktiikkaHelsinki, OKL, marraskuu 2013 (18/27, kontaktiopetusta 26 h, 3 op) (arviointiasteikko 1-5, 1=heikko, 5=erinomainen; arviointi koskee kontaktiopetusta, arviointi tehty ennen oppimispäiväkirjan jättämistä)

1. Arvioi, miten olet saavuttanut kurssin ensimmäisen osan tavoitteet (ensimmäinen osa = luento-osuus, 26 h):

a. Opiskelija ymmärtää terveystiedon roolin osana ympäristö- ja luonnontiedon opetusta,  jossa tavoitteena on edistää oppilaiden terveyttä, hyvinvointia ja turvallisuutta koskevia tietoja, taitoja, asenteita ja käyttäytymistä.

n=18 arvosana 4

b. Opiskelija ymmärtää terveystiedon monitieteisen tietoperustan sekä sen merkitykseen terveystiedon opetuksessa ja oppimisessa.

n=14 arvosana 4

c. Opiskelija ymmärtää opettajan vastuun terveellisten elämäntapojen esilletuomisessa sekä terveyskasvatuksen edistämisessä.

n=18 arvosana 4.5


d. Opiskelijalla on valmiuksia seurata ja edistää oppilaan terveystietoon liittyvää oppimista ja ajattelua sekä tutkia ja kehittää omaa työtään terveyskasvattajana.

n=14 arvosana 3.5

    2. Mikä on yleisarviosi opettajan toiminnasta?

n=12 arvosana 4

Terveyskasvatuksen didaktiikkaHelsinki, OKL, marraskuu 2014 (14/18, kontaktiopetusta 26 h, 3 op) (arviointiasteikko 1-5, 1=heikko, 5=erinomainen; arviointi koskee kontaktiopetusta, arviointi tehty ennen oppimispäiväkirjan jättämistä)

1. Arvioi, miten olet saavuttanut kurssin tavoitteet:

a. Opiskelija ymmärtää terveystiedon roolin osana ympäristöopin opetusta,  jossa tavoitteena on edistää oppilaiden terveyttä, hyvinvointia ja turvallisuutta koskevia tietoja, taitoja, asenteita ja käyttäytymistä.

n=14 arvosana 4

b. Opiskelija ymmärtää terveystiedon monitieteisen tietoperustan sekä monitieteisyyden merkitykseen terveystiedon opetuksessa ja oppimisessa.

n=14 arvosana 4

c. Opiskelija ymmärtää opettajan vastuun terveellisten elämäntapojen esilletuomisessa sekä terveyskasvatuksen edistämisessä.

n=14 arvosana 4.5

d. Opiskelijalla on valmiuksia seurata ja edistää oppilaan terveystietoon liittyvää oppimista ja ajattelua sekä tutkia ja kehittää omaa työtään terveyskasvattajana.

n=14 arvosana 4


2. Mikä on yleisarviosi kurssista?

n=8 arvosana 4


3. Mikä on yleisarviosi opettajan toiminnasta?

    n=10 arvosana 4.5