YHTEENVETO PALAUTTEESTA (FEEDBACK)Opiskelijapalautetta (Feedback from students) (2003-2013) |
|
---|---|
Luokanopettajakoulutus: Maantiede (2004-2007)
- monipuolinen, hyödyllinen ja mielenkiintoinen kurssi - toiminnallisuus, monipuolisuus, käytännöllisyys - opetuksen taso - tentin kattavuus - liian
vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi Myönteistä : - toiminnallinen, monipuolinen,
hyödyllinen ja mielenkiintoinen kurssi
- opetuksen taso - opiskelijan oma aktiivisuus - tentin kattavuus - liian vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi - opetusmonisteiden laatu
Positive: - interesting course - quality of teaching and learning processes - many-sided methods, the
practical and useful activities (visits, trips, laboratory work etc.) - teaching
the subject very thoroughly - clearer instructions for tasks Biologian ja maantieteen aineenopettajakoulutus, Ainedidaktiikka (2003-2006): Myönteistä: - ainedidaktiikan
osuus kattava, monipuolisesti käyty läpi eri aihealueita - uusia
näkökulmia oppimisesta ja opettajan tehtävästä - toiminnallisuus,
monipuoliset työtavat, käytännön esimerkit hyviä - opetus liian teoreettista - työmäärään nähden liian
vähän aikaa, kurssin tulisi olla laajempi - ohjeistus
töihin
Myönteistä: - kurssin
mielenkiintoisuus - opetustaso - motivointi - opetusmuodot
ja työtavat - oma aktiivisuus ja oppimisen taso Muistiinpanot:
”Paljon hyvää ja käyttökelpoista
asiaa.”
”Kokonaisuus hyvä, niitä voi käyttää
myöhemminkin.” ”Muistiinpanot selkeitä,
kattavia ja loogisia.” Opetusmuodot ja työtavat: ”Opetat työtapoja, joita itse käytät.
Olet niissä sisällä ja innostunut niistä. Tämä kaikki auttoi minua saamaan
asioista kiinni.” ”Opetusmenetelmät ja työtavat sopivat… mielenkiinto säilyi
alusta loppuun. Vedit teoriaa käytäntöön.” ”Opetusmenetelmät ja työtavat
hyviä…keskustelua syntyi spontaanisti.” Kokonaisuus:
”Hyvä ja
inhimillinen ote ja kokonaisuus.” ”Opetus on korkeatasoista
ja
mielenkiintoista…. Sain vastauksia niihin kysymyksiin, joissa
oli ollut hole.” ”Se, miten otit asiat esille oli
luontevaa ja
mukaansa tempaavaa. Tunneillasi oli ilo olla.” Kehitettävää: ”Enemmän lähdekirjallisuutta.” Geography
of the Nordic Countries, Content and Education, (Die Pädagogische Hochschule in OÖ, “Fantastic integration between subject knowledge and teaching advice.” “course was very interesting and good organised”. “Interesting theme and topics”, “A lot of information”, “Appreciation and understanding the Nordic countries has developed greatly”. “Good activities”, “Different activities (group work, discussions, pictures, music, games)”, “the Power Point presentation was very nice” “lot of interesting handouts”, “good overhead transparencies”. “very nice interaction”, “friendliness of the teacher”, “enthusiasm of the teacher” “more breaks” “more pictures (e.g. video films)”. Monialaiset oppiaineet pätevöittämiskoulutus MONENA, kesäkuu -08, Terveystieto (15 / 17, kontaktiopetusta 9 h, 1 op, 1 ov) (arviointiasteikko 1-5, 1=välttävä, 5=erinomainen):
- lisää
oppiainesisältöjä - lisää aikaa Terveystiedon didaktiikka – Helsinki, OKL, marraskuu 2013 (18/27, kontaktiopetusta 26 h, 3 op) (arviointiasteikko 1-5, 1=heikko, 5=erinomainen; arviointi koskee kontaktiopetusta, arviointi tehty ennen oppimispäiväkirjan jättämistä)1. Arvioi, miten olet saavuttanut kurssin ensimmäisen osan tavoitteet (ensimmäinen osa = luento-osuus, 26 h): a. Opiskelija ymmärtää terveystiedon roolin osana ympäristö- ja luonnontiedon opetusta, jossa tavoitteena on edistää oppilaiden terveyttä, hyvinvointia ja turvallisuutta koskevia tietoja, taitoja, asenteita ja käyttäytymistä. n=18 arvosana 4
b. Opiskelija ymmärtää terveystiedon monitieteisen tietoperustan sekä sen merkitykseen terveystiedon opetuksessa ja oppimisessa.
n=14
arvosana 4 c. Opiskelija ymmärtää opettajan vastuun terveellisten elämäntapojen esilletuomisessa sekä terveyskasvatuksen edistämisessä. n=18 arvosana 4.5 d. Opiskelijalla on valmiuksia seurata ja edistää oppilaan terveystietoon liittyvää oppimista ja ajattelua sekä tutkia ja kehittää omaa työtään terveyskasvattajana.
n=14 arvosana 3.5
n=12
arvosana 4
Terveyskasvatuksen didaktiikka – Helsinki, OKL, marraskuu 2014 (14/18, kontaktiopetusta 26 h, 3 op) (arviointiasteikko 1-5, 1=heikko, 5=erinomainen; arviointi koskee kontaktiopetusta, arviointi tehty ennen oppimispäiväkirjan jättämistä) 1. Arvioi, miten olet saavuttanut kurssin tavoitteet: a. Opiskelija ymmärtää terveystiedon roolin osana ympäristöopin opetusta, jossa tavoitteena on edistää oppilaiden terveyttä, hyvinvointia ja turvallisuutta koskevia tietoja, taitoja, asenteita ja käyttäytymistä. n=14 arvosana 4 b. Opiskelija ymmärtää terveystiedon monitieteisen tietoperustan sekä monitieteisyyden merkitykseen terveystiedon opetuksessa ja oppimisessa. n=14 arvosana 4 c. Opiskelija ymmärtää opettajan vastuun terveellisten elämäntapojen esilletuomisessa sekä terveyskasvatuksen edistämisessä. n=14 arvosana 4.5 d. Opiskelijalla on valmiuksia seurata ja edistää oppilaan terveystietoon liittyvää oppimista ja ajattelua sekä tutkia ja kehittää omaa työtään terveyskasvattajana. n=14 arvosana 4
2. Mikä on yleisarviosi kurssista? n=8 arvosana 4
3. Mikä on yleisarviosi opettajan toiminnasta? n=10 arvosana 4.5
|